Perte de réseau inexplicable

  • Auteur de la discussion El_Diablo100786
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El_Diablo100786

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17 Octobre 2014
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  • #1
Bonjour à toutes et à tous !

J'ai un One Plus One depuis le mois de Août, et jusque là pas de problème majeur. Hors, depuis quelques jours, je rencontre des gros problèmes de réseau. Je m'explique :
Je capte très mal le réseau chez moi, alors que j'ai toujours eu une très bonne couverture réseau depuis que je suis chez Numéricable ( ça fait 1 an que j'ai souscris chez eux), et même en extérieur je perds facilement le réseau. Je ne peux parfois ni envoyer ni recevoir des SMS/MMS, et pareil pour les appels, c'est-à-dire que je reste connecté au réseau de mon opérateur (ici Numéricable, mais il me semble que ce dernier utilise le réseau de SFR), pas plus de 2 minutes, sans que je passe en "appels d'urgences uniquement". J'ai donc appelé le service client numéricable qui m'a conseillé de changer ma carte sim. Chose que j'ai effectué auprès d'un vendeur en boutique, mais sans amélioration.

J'ai essayé en échangeant la carte sim de ma mère (qui est aussi chez Numéricable) de son Galaxy SIII, dans mon téléphone, et inversement pour ma carte sim, mais sans succès. Je peux envoyer et recevoir des SMS/appels depuis le S3, avec ma carte sim sans problème, alors que le OPO avec la carte sim de ma mère ne capte pas le réseau. J'en ai conclus ce matin que le problème ne vient pas du réseau mais bien du téléphone apparemment..

Je viens vers vous pour vous demander conseils, dois-je effectuer une remise à zéro du téléphone ? Contacter le service client One plus ?

Merci d'avance !
 
M

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  • #2
salut,j'ai lu sur le forum one+ que quelques fois il y avait du jeu entre la sim et le port sim,certain ont "coincés" la sim avec un petit bout de papier,essayes ça coûte rien.
 
E

El_Diablo100786

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17 Octobre 2014
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  • #3
Salut, non ça n'a rien changé :/ J'ai remarqué aussi, quand ça commencait à avoir des problèmes, que lorsque j'allumais mon téléphone, d'habitude il captait le réseau directement. Hors, ici il lui faut une ou deux minutes avant qu'il capte quelque chose. Je parle bien du OPO, et pas du téléphone que j'ai en "dépannage"
 
M

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  • #4
oui,on parle bien du one+ :D ,dans type de réseau préféré tu n'es pas sur LTE par hasard ?
 
E

El_Diablo100786

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  • #5
Non, je suis en 3G :) J'y avais pensé aussi, comme au début j'avais ce soucis là.. Merci pour vos réponses, si vous avez d'autre solutions n'hesitez pas s'il vous plait :/
J'ai réinitialisé mon téléphone, pensant que ça arrangerait le soucis, mais sans succès. Et j'ai contacté One plus qui me dit qu'ils acceptent le retour de colis que sous 14 jours après la livraison. Autrement dit, c'est depassé depuis bien longtemps, comme je l'ai acquis en aout. Ils m''ont dit de faire une vidéo montrant le probleme.
Il n'y a pas une garantie avec le téléphone normalement ?
 
M

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  • #6
bien sur que tu as la garantie,les 14 jours c'est le délai légal pour te faire rembourser intégralement.
 
E

El_Diablo100786

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  • #7
Je me disais aussi ! Ils veulent surement que je montre mon problème en video avant de renvoyer le produit je pense non ?
 
M

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  • #8
oui,mais c'est pas évident a montrer ce genre de "panne" :shock:
 
E

El_Diablo100786

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  • #9
Surtout que ce genre de panne n'a pas l'air d'arriver souvent et que je ne comprends comment ^^ c'est arriver du jour au lendemain ! et rien n'y change quelque chose !
 
M

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  • #10
fais leur un vidéo quand tu as plus de réseau et tu verras leur réponse
 
E

El_Diablo100786

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  • #11
Bon, j'ai envoyé la vidéo montrant le problème, et ils m'ont renvoyé un fichir .zip, avec des instructions à suivre. J'effectue tout correctement, mais le problème n'est pas résolu..
 
M

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  • #12
ouais c'est le fameux zip qu'ils envoient a chaque fois,refais leur un mail en leur disant que ça n'a rien changé
 
E

El_Diablo100786

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  • #13
Je leur ai renvoyé un mail, espérant que ça va vraiment arrangé les choses ! C'est quand même dingue, c'est la première fois que je rencontre ce genre de problème, et même les autres personnes possédant ce terminal n'ont pas rencontré ce probleme !
Correction : Alors des fois, ça fonctionne, et des fois pas. Des fois je peux appeler et envoyer des sms, des fois non. Alors que je ne bouge pas.
 
M

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  • #14
tu n'as pas changé la coque arrière ?
 
E

El_Diablo100786

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  • #15
J'ai jamais enlevé la coque arrière, je ne m'y suis pas risqué comme c'est assez complexe.
Ils m'ont répondu, et ils ont commencé une procédure de renvoie, que je dois confirmer etc..
Avant que je ne le renvois, personne n'a pensé à une manipulation pour résoudre le problème ? ^^
 
M

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  • #16
si ton soucis est matériel y a pas grand chose a faire de notre coté
 
E

El_Diablo100786

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  • #17
C'est peut-etre l'antenne du téléphone qui est défectueuse non ?

Edit : Est-ce que vous pensez qu'en mettant en "sélectionner automatiquement" dans le menu "réseau disponible" ça changera quelque chose ?
 
M

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  • #18
tu peux essayer oui ça coûte rien :wink:
 
E

El_Diablo100786

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  • #19
Depuis aujourd'hui, j'ai pu passé 10 minutes au téléphone sans problème ce matin, et 15minutes après la fin de l'appel, impossible d'envoyer un sms. ça reste en "envois en cours..."
Alors je suis complètement perdu, est-ce vraiment un soucis du téléphone ? Plus les jours passent, et plus il y a de question ^^
 
M

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  • #20
le soucis du sms ou mms qui reste sur envoi en cours je l'ai eu y a deux jours,j'étais en wifi chez moi et le tel n'a pas basculé sur le réseau,j'ai coupé je wifi,un coup de mode avion et tout est revenu,le sms est enfin parti.
je précise que je suis en rom custom,root et android 5.0,donc rien de commun avec toi.
 
D

deud

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  • #21
Depuis le 12 octobre 2015, plus de possibilité de saisir du texte sur mon one +. l'écran tactile déconne. Ils ont tout fait pour ne pas que je le retourne et finalement je l'ai revoyé.
Après 4 mois de palabres et d'attentes et de propositions toutes plus improbables les unes que les autres pour comprendre pouquoi mon One + one ne fonctionne plus : flasher soi même son One + One, essai infructueux de prendre la main sur le One + depuis je ne sais où, le service après vente (c'est une blague de lui donner ce nom !) m'informe que mon One + a été endommagé par du liquide ou qu'il a connu connu un accident !!!!
Jamais de la vie !
Vu la manière dont ils ont pris en charge mon problème je n'ai jamais pensé qu'ils proposeraient autre chose que ce mensonge !
Il me propose de le réparer pour 250 euros ces voleurs. Je leur propose d'en faire l'usage pour lequel il est destiné !
Surtout évitez One +
 
M

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  • #22
Salut,tu as un soucis avec oneplus,je le comprends très bien,mais de la a dire "évitez oneplus" faut pas exagérer :lol: moi par exemple,mon one aura 2 ans en juillet et pas de soucis a l'horizon,de plus si tu regardes un peu la section de ce tel tu verras le nombres de membres qui ont ce modèle et qui en sont satisfaits. :wink:

Pour ton problème,je te conseille de prendre contact avec Akis E qui est l'administrateur de la partie française du forum oneplus tu lui explique calmement ton soucis il pourra peut être t'aider.
 
D

deud

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  • #23
Merci de ton message
Je suis juste un peu effaré qu'un commerçant te vende un produit puis quand il est en panne te dit au bout de 4 mois qu'il y a un problème avec ton appareil, non covert par la garantie. Ils me disent que mon one + a été en contact avec l'eau et que la carte mère est détruite or je peux te garantir que ça n'a jamais été le cas ! Je n'ai pas de temps à perdre avec ça et j'ai (depuis qu'il m'ont laissé en rade) un samsung qui fait l'affaire. Donc je leur en fait cadeau c'est pas un problème. seulement, moi je suis honnète et si j'avais fait une erreur avec le one + je ne l'aurai meme pas renvoyé. Donc je dis juste que le SAV est une vaste blague. A ta demande je te communique mes echange de mail avec eux.Je te laisse juge.
Le lien que tu me proposes est invalide.
Salut
Deud

October 14, 2015 13:35
I've a big problem with the screen of my phone : sometimes when I touch the screen to dial a number or write a message, nothing appear. I can't access to the wifi (I can not dial the code/security key). I can't also unlock the sim card.
So I can NOT use my phone anymore!
Could you tell me how i can send you my phone to your services to repair it. It still is under guarantee.
Actually, I don't have a phone any more, Could you tell me how long it will take to receive back my phone repaired? Thank you very much for your help.
If you need, you can reach me at this number : 06-58-73-67-65 (France) or by email : [email protected]

Jet October 15, 2015 17:45
Hello,
Welcome to OnePlus Customer Service. My name is Jet and I am going to handle this ticket.
We apologize for any inconvenience and allow us to help you regarding the problem.
We would be needing the following info before we escalate the ticket to the technical department who could assist you further.
*A screenshot of your OS Version of your phone.Go to Settings > About Phone ( If it's not possible to see this part, would you remember if it is CM12?)
Thanks and best regards,
Jet

October 18, 2015 14:11
here are the pictures
Thanks
photo 2.JPG (2 MB)
photo 1.JPG (2 MB)

Jet October 18, 2015 16:15
Hi Guy,
Sorry for the trouble you had gone through. I will now escalate this ticket to our Tech support specialist who will better assist you.
Thank you for your patience. Please don't hesitate to contact us if you have any other questions.
Best regards,
Jet

Carmel October 20, 2015 22:15
Hi Guy,
A pleasant day to you.
Thank you for reaching out OnePlus Technical Support. I'am very sorry for the troubles you are experiencing right now. I'm Carmel and I will assist your concern. To have a very smooth process of troubleshooting, I need your full cooperation and patience.
I want to verify, was the phone dropped or exposed to liquid? When did the issue start?Please provide us your IMEI number.
Please try below steps for troubleshooting:

1) Back up all your important files and information, as the process will erase all data;
2) Shut down your phone, hold volume down and power button together, and it will reboot into recovery mode;
3) Once in Simple Recovery, select "Wipe cache partition", and swipe to the right or press the power button;
4 )When you get the "Cache wipe complete" message, continue and select "wipe data / factory reset" to fully re-initialize your ROM.

If the issue persist, please click the link below and follow the steps for flashing your device to Oxygen to resolve the issue.

S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !


Please let me know if the issue persist so we can proceed to the next step.

Thank you and have a safe day.

Regards,
Carmel

October 23, 2015 18:50
Hello,
Since you ask, I give you again my IMEI number: 865800020910565
I confirm that my One + One has not suffered shock and was not exposed to moisture.
I tried to do the manipulations that you have offered me but it does not. I rebooted the smartphone but it has no effect. I then tried the second proposal but my PC and even my mac does not detect One + One when connected via USB. Additionally, when I manage to download the files I do not know what to do. The phone is unreachable.
I remind you once again that my tactil screen does not work anymore and all manipulations that require typing a code or are often impossible to navigate.

I'm not an expert on the phone or the computer and I do not understand why you ask me to help myself my phone!
Thank you to tell me what you can do!

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Carmel October 24, 2015 18:40
Hello Guy,

Thank you for keeping in touch.

I understand the urgency of having your issue resolved / of being able to use the phone again to its full potential. There will be a need to proceed with booking a remote session to resolve your issue. During the remote session, a Level 2 Tech Specialist will be sending certain files to be extracted together with the installation of certificates and drivers on your PC. There will be a need to tether your OnePlus 1 to your PC and through the remote session, patch fix/ flashing to another ROM may be performed. Furthermore, the process should approximately take up to an hour and you have the option to stop at any point in time.

Access the link below to book for your preferred remote session schedule and reply to this email with the date and time that you booked so it can duly noted.

EST Time Zone:
S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !


Before the remote session, it is necessary to back up your files from your OnePlus 1 and that the following files below have been downloaded on your PC. Please note that we need WINDOWS MACHINE for this process (Windows 7 & above).

Oxygen -
S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !

CM -
S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !

Certificates -
S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !

USB Drivers ->
S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !

Android SDK for Windows ->
S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !

Android SDK for MAC ->
S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !

ROM ->
AFX ->

NOTICE:
Our Tech Support only accesses to the files/application on your PC that are necessary for troubleshooting. We do not and are unable to store, or disclose any information we have access to during this process. The whole process is done with the customer's presence, who has the right to terminate the process anytime during the process.

Regards,
Carmel

October 29, 2015 11:12
Bonjour,
il est impossible de sélectionner une date! aucun emplacements disponibles.
Devrais-je jeter mon One + !!!!

2015-10-24 19:40 GMT+02:00 Carmel (OnePlus Support) <[email protected]>:

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May November 02, 2015 21:08
Hello Guy,

Thank you for getting in touch.

We apologize though that we’re running out of slots for an appointment, we can assure you that this has been escalated for further actions and to ensure that this will not be taken for granted. It would be best that you check the link from time to time or better to check it by next week. We wanted to help you the best thing that we could .

Our sincere apology for any delay.

Sincerely yours,
May Dy

November 09, 2015 10:56
Etes-vous vraiment sérieux !!
Je attends la nomination que vous avez proposé de me le 12 Novembre à payer ce problème.
Rien est résolu!


Le 7 novembre 2015 22h02, "OnePlus One One One Support" <[email protected]> (mailto:[email protected]) a écrit:

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Lyndon November 09, 2015 18:16
Hello Guy,

Please book a remote session so that we can help you resolve the issue. It will also enable us to know if the phone needs a repair or replacement.

Regards,
Lyndon

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November 11, 2015 21:53
J ai pris un rendez-vous pour une réparation a distance . Le rendez-vous a été confirmé par mail. Maintenant vous me dites que je n'ai pas rendez-vous! !! Mais sérieusement, vous ne voulez pas régler le problème ???

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Rommel November 12, 2015 15:50
Hi Guy,

My name is Rommel and I’ll be handling the remote session today. I hope you have already downloaded all the files that we requested for you to download.

For your privacy, please put all the files in one folder and open them up. We will only be working on the said files. Kindly stay in front of your computer for the duration of the remote session which may take from 45 minutes to an hour. Kindly make sure as well that the computer you will be using let's you have full admin rights. Any encryption, anti-virus and firewalls on it should also be turned off just for the duration of the remote session. This allows speedy access.

Are you ready to start the session?

Regards,

Rommel


Rommel November 12, 2015 16:47
Hi,

Thanks for your feedback. As you are using Mac, please download these files before we can take the remote.

Android SDK for MAC ->
S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !

CM -
S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !


NOTICE:
Our Tech Support only accesses to the files/application on your PC that are necessary for troubleshooting. We do not and are unable to store, or disclose any information we have access to during this process. The whole process is done with the customer's presence, who has the right to terminate the process anytime during the process.

Best regards,

Rommel

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Rommel November 12, 2015 17:06
Hello ,

Let's start the remote session.
Please click this link so we can start the session.

S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !


Password: 0174

Thank you.

Regards,

Rommel

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November 12, 2015 17:15
Hello Rommel
i have downloaded the files. Remote support service is loading

2015-11-12 17:06 UTC+01:00, Rommel (OnePlus Support) <[email protected]>:

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Rommel November 12, 2015 17:25
Hi,

Please click this link so we can start the session.

S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !


Password Code: 1548

Thank you.

Regards,

Rommel

Avatar
Rommel November 12, 2015 17:36
Hi,

Please click this link for a new session,

S'il vous plaît, Connexion ou S'inscrire pour voir le contenu ou les urls !


Password Code: 6562

Regards,

Rommel

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Rommel November 12, 2015 17:57
Hi Guy,

Thank you for your time. We unable to do the remote session due to the restriction on your Mac PC. I will escalate your ticket to our Supervisor for approval to bypass remote session and process replacement.

Regards,

Rommel

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November 19, 2015 09:06
Le probleme n'est toujours pas résolu. J'ai rendez vous dimanche :



2015-11-18 21:04 GMT+01:00 OnePlus Support <[email protected]>:

rendez vous one plus.PNG (20 KB)
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Marty November 20, 2015 00:02
Hi Guy,

Good day!

Thanks for reaching out. Marty here from the OnePlus RRR (Returns, Replacement and Repairs) Team. I'm glad to be of assistance for you today. Please accept our apologies for the inconvenience this issue may have caused. No need to worry, we are here to help and to bring the best possible solution for you. We have begun processing your RMA based on the feedback from our technicians. To finalize this procedure, you will need to follow these instructions. (Note: for devices that have physical damage, external and/or internal, a repair fee may be quoted based on the arrival inspection.)

Step 1. Arrange a pre-paid pickup
You will first need to schedule a pickup from DHL, our partner courier.

1) Head over to DHL and fill in all the required fields.
2) Make sure you select the time and date of when you will be available at your specified collection address.
3) Once you completed the booking, you will see a link to download the label. Please print it out and have it ready for the courier.
4) Once collected, the item will be back with our service center (GPSK Ltd / Handtec) within 1-3 business days. Please wait for our arrival confirmation.

Please note: All returned products are subject to inspection upon arrival. Should the device not meet the conditions of our warranty, we reserve the right to have it resolved via either of the following two approaches upon customer's confirmation: 1). Customer will pay for the corresponding repair fee to receive a replacement; or 2). Customer will pay for the two-way shipping costs to return the damaged device.

Step 2. Verify your RMA
Please verify your RMA details and shipping address, to finalize the RMA procedure.

Please note: Make sure to verify your RMA after Step 1. An unverified RMA may result in significant delays when processing. Details of your RMA can no longer be changed after verification.

Step 3. Get prepared
1. Please take the necessary precautions in making sure you back up all your data and remove any additional accessories or personal items from the device.
2. Please print out your RMA slip and fill in all required fields. Once completed please place it in your parcel before shipping, this will help expedite the process.
3. Make sure that your parcel is ready to be shipped and your device is securely packaged when the courier arrives.

Ticket ID: 448581

If you have any questions regarding the process, please do not hesitate to contact us so we can assist you with it.

Best regards,

Marty

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L2 - Mich November 21, 2015 23:08
Hello Guy,

Since RMA has already been initiated for you phone we will just consider the session that you booked for Sat, Nov 21, 5:00 pm – 5:45 pm as cancelled. Thank you and good day!

Sincerely,
Mich

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Lyne December 15, 2015 03:36
Hi Guy,

We are sorry for the inconvenience caused. Please accept our sincerest apologies.

All returned items are inspected first before a replacement device is shipped. Your items have been received at the warehouse and are now in the middle of this procedure.

At the first stage of inspection, we have unfortunately found that your device’s first water damage indicator has been tripped. We will be performing an advanced technical report to diagnose if there was indeed water damage to the motherboard and will provide you with that report when it is completed.

Thank you for your patience and cooperation.

Best regards,

MLyne

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Jiki December 31, 2015 16:50
Hi Guy,

A pleasant day to you. I hope you are doing great with your holidays.

This is an update with your RMA request with us. We are so sorry if this has taken quite some time now. We are still coordinating with our techinicians to speed up the final tech inspection for your device. However, there might be some delays due to the holidays.

We are asking for your patience and consideration with this. We would greatly appreciate your understanding with the situation. We'll update you once the result is available.

Happy holidays and Kind regards,

Jiki

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January 13, 2016 19:30
Bonjour ?
Mais combien de temps vous faut-il pour dire quel est le problème de ce téléphone ????

2015-12-31 16:50 GMT+01:00 Jiki (OnePlus Support) <[email protected]>:

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Jiki Friday at 19:30
Hi Guy,

Good day.

We are so sorry for this troublesome experience. The motherboard of your OnePlus device was damaged due to exposure to liquid (please check the final tech report attached with this email) and since such damage was caused by mis-use/ accident, it's not covered by OnePlus Limited Warranty. We can offer repair service for this. Here's the quotation:

Motherboard repair EUR 213
Repair cost EUR 7

Total EUR 220

Payment Terms: Pre-paid via PayPal;
Quotation valid for: 30 days.

Note. : Costs of two-way shipping (picking up the damaged device and shipping the fixed one) is covered in this quotation.

Upon your conformation on the quotation, we will create an RMA (Return Merchandise Authorization) and repair order for you to pay. Then we will further proceed with picking up the faulty device and shipping you a fixed one.

Looking forward to hearing from you soon.

Best regards,

Jiki

448581.pdf (100 KB)
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Saturday at 09:51
Monsieur,
Vous avez mis 4 mois pour me dire que mon téléphone était endommagé suite à une mauvaise utilisation ! Or, je peux vous assurer que mon téléphone n'a jamais connu de contact avec l'eau, ni d'accidents !
J'ai vite compris que vous n'avez jamais eu l'intention de le réparer ou de prendre vos responsabilités.
j'ai de nombreux amis qui se plaignent des mêmes problèmes avec leur One +.
Je considère que vous n'êtes pas sérieux et que vous vous comportez comme des personnes malhonnêtes.
Vous pouvez être sûr que je ne prendrai plus jamais le risque d'acheter votre marque One + et que je m'employerai à faire savoir au plus grand nombre quel genre de srvices vous proposez.

2016-01-15 19:31 GMT+01:00 Jiki (OnePlus Support) <[email protected]>:

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Lyne Sunday at 19:43
Hi Guy,

Thank you for getting in touch and sorry for any inconvenience caused.

We know that this is not the kind of news you are expecting to hear and we also feel the same. That is why we've requested from our warehouse to investigate this case. Your returned device was inspected upon the arrival. Our technicians had an advanced checking of your device and we requested to reinspect it for further diagnosis. They confirmed that the motherboard has contact with liquid and indeed, they have provided us the final inspection report of their findings.

Likewise, it was first determined during the advance inspection. As you can see in the report provided, the White PH sticker inside the device completely turned to red. The White PH indicator will turn to red if the motherboard has contact with water. The indicator can be seen clearly in the report provided. This case is not covered by the Limited Warranty that's why we can no longer proceed with a free replacement. Furthermore, we can offer repair service for this with a corresponding fee to fix this existing damage and all other issues of your device. Kindly let us know if you would like to proceed with the repair.

Thank you for your cooperation and understanding.

Kind regards,

MLyne
 
Speedo4android

Speedo4android

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  • #24
Hello, quelle aventure, quelle lecture.. Ta maîtrise de la langue de Shakespeare et celle de Molière force le respect.
Je dirais juste ceci : peut tu être absolument sûr qu'aucune tierce personne n'ai manipulé ton one+ ?
Que tu ne l'a jamais exposé à une quelconque pluie, condensation , banal accident incluant du liquide ?
Le SAV : je pense que Fred aurait fait aussi bien , sinon mieux à distance (95% des problèmes sont résolus ainsi) , qu'ils n'ont aucune raison de te mentir sur la détection positive sur les témoins d'humidité, au contraire, vu leur comportement j'estime que c'est "first class" , hormis la valse de correspondants.
Vraiment désolé que tu n'ait pas eu de chance avec ce téléphone, sincèrement.
Je pense que qqchose est arrivé à l'insu de ton plein gré, et que tu est sincère.
Bonne soirée.
Cordialement, Speedo
 
Klougar

Klougar

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  • #25
Salut,

c'est probablement un problème matériel mais peut être peux tu tenter de flasher un autre modem pour voir si ça fait une différence.
A mon avis ça ne coûte rien d'essayer.
 
D

deud

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  • #26
merci,
mais pour le moment il ne m'ont pas renvoyé mon one +
 
M

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  • #27
Salut,j'ai rectifié mon lien,par contre j'en ai discuter avec Akis E et il voudrait avoir le numéro de ticket que tu as fait au sujet de l'incident avec one+ pour essayer de son coté de faire bouger les choses,soit tu le mets ici et je lui transmet,soit tu lui donne directement par le lien que je t'ai donné. :wink:
 
D

deud

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  • #28
Hello
Merci pour ta réponse.
Voilà mes numéros de tickets

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448581 Problem with the tactil screen 7 days ago Open
514648 Where is my phone ? 2 months ago Solved
494616 Re: REMINDER: You have an appointment OnePlus 2 months ago Solved

En tout cas, c'est cool de ta part de suivre cette affaire.

A bientôt
 
M

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  • #29
Salut,je transmet tout de suite. :wink:
 
M

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  • #30
Salut,Akis m'a répondu qu'il s'en occupait avec le SAV,donc je ne sais pas s'il prendra contact avec toi ou pas.
Wait and see....... :wink:
 
D

deud

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  • #31
Merci,
Je te tiens au courant
A +
 
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deud

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  • #32
Hello
Depuis ton dernier message le service après vente de One + me propose de me rendre mon téléphone pour 45€ !!
Je n'ai pas de news de la personne a qui tu as communiqué les messages.
A bientôt
 
M

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  • #33
Salut, ils le rendent réparé IU c'est juste le prix pour te le renvoyer ?
 
D

deud

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  • #34
Salut,
Il le rendent mais ils n'est pas réparé je crois.
 
M

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  • #35
Ok,je fais remonter l'info. :wink:
 
M

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  • #36
Quel est le numéro de ticket concerné par cette réponse, car je vois que tu en as 3 ?
 
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deud

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  • #37
Hello
Voilà les dernier mais ils ne précisent pas les numéro de tickets? voilà ceux que j'ai : je pense que c'est celui qui est encore ouvert, le 448581.

Merci

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448581 Problem with the tactil screen 5 days ago Open
514648 Where is my phone ? 2 months ago Solved
494616 Re: REMINDER: You have an appointment OnePlus 2 months ago Solved

Lyne (OnePlus)
18 janv. 02:43

Hi Guy,

Thank you for getting in touch and sorry for any inconvenience caused.

We know that this is not the kind of news you are expecting to hear and we also feel the same. That is why we've requested from our warehouse to investigate this case. Your returned device was inspected upon the arrival. Our technicians had an advanced checking of your device and we requested to reinspect it for further diagnosis. They confirmed that the motherboard has contact with liquid and indeed, they have provided us the final inspection report of their findings.

Likewise, it was first determined during the advance inspection. As you can see in the report provided, the White PH sticker inside the device completely turned to red. The White PH indicator will turn to red if the motherboard has contact with water. The indicator can be seen clearly in the report provided. This case is not covered by the Limited Warranty that's why we can no longer proceed with a free replacement. Furthermore, we can offer repair service for this with a corresponding fee to fix this existing damage and all other issues of your device. Kindly let us know if you would like to proceed with the repair.

Thank you for your cooperation and understanding.

Kind regards,

MLyne
________________________________________________________________________________________


Lyne (OnePlus)
25 janv. 01:10

Hi Guy,

Good day!

How are you doing? It's been a while since we last replied to you. Do you still need any further support? If yes, please update your request so we can proceed accordingly.

We hope to hear from you soon.

Best regards,

MLyne
______________________________________________________________________________________


Lyne (OnePlus)
26 janv. 08:33

Hi Guy,

Good day!

Thank you for getting back to us. Since you do not want to proceed with the repair process, we will have to return the device to you, but you will be liable for below costs:

Pick-up fee EUR 25.00
Shipping cost (for shipping back the device to the buyer) EUR 16.99

Total EUR 41.99

Please confirm if you would like to proceed. Thank you.

Best regards,

MLyne
 
M

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  • #38
Salut,oui je pense que c'est celui la en effet,je confirme ca a Akis par mail. :wink:
 
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deud

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  • #39
Salut
Des nouvelles ? moi perso je n'ai eu aucun message suite à notre dernier échange;
A+
 
M

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  • #40
Salut,non plus de son et plus d'image depuis sad
Je vais relancer pour voir. :wink:
 
D

deud

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  • #41
dac !
Merci
 
M

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  • #42
Salut,après ma relance,l'admin me dit que ca aurait du etre déja réglé,donc il relance les mecs du SAV de son coté.

Wait and see....... :wink:
 
D

deud

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  • #43
Merci pour le suivi.
Je te communique les derniers écahanges de mails, snif !
A +

Alex (OnePlus)
11 févr. 00:52

Hello Guy,

Thanks for your response.

Please let us know if you agree with the quotation below for the shipment of your phone back to you. Here is the quotation again:

Pick-up fee EUR 25.00
Shipping cost (for shipping back the device to the buyer) EUR 16.99

Total EUR 41.99

Please also verify your shipping address at the same time. Here is the address that we have on file:

If the address mentioned is not anymore your shipping address, please fill in the information below instead for your updated shipping address:

First Name *
Last Name *
Company
Street Address *
City *
Country *
State/Province *
Zip/Postal Code *
Telephone *

We appreciate your patience and understanding.

Best regards,

Alex



SM - Bomediano, Andy (OnePlus)
23 févr. 04:48

Hi Deudon,

This is Andy from Social Media support. Sorry to hear about any delay due to an amount of tickets that we are answering every day and our RMA team is dealing a high volume of requests. We are doing our best to accommodate every possible issues escalated to us with urgency. I will coordinate with our RRR team and will discuss with your ticket. One of our specialists will get back to you today. Thank you for your patience.

Best wishes!
 
D

deud

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  • #44
Hello,
Depuis que je leur ai demandé de me renvoyer le téléphone, il m'ont répondu qu'ils étaient débordés. Plus de nouvelles.
A +
 
M

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  • #45
Salut,oui j'ai cru comprendre ca aussi.
J'attends des news de leur admin.
 
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deud

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  • #46
Merci en tout cas !
Bon dimanche
 
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  • #47
Salut,tu as eu du nouveau ou pas,de mon coté j'ai rien de plus. sad
 
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deud

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  • #48
Salut
Oui j'ai eu des nouvelles. Ils me proposent de le renvoyer moyennant 47€ et uniquement via paypal.
Donc je vais leur laisser.
Merci de ton aide
A +
 
M

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  • #49
Salut,encore et toujours la même rengaine ? :evil: :roll:
 
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deud

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  • #50
Et oui c'est comme ca ! Adieu one +. Ils peuvent compter sur moi pour parler de leurs produits !
Merci encore
 
M

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  • #51
Je suis désolé pour toi,c'est pas sympa leur politique a ce niveau. sad
 

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